julafton

jag saknade min familj förra året, det gjorde jag. det var liksom något som fattades sådär på julafton.. nog för att jga uppskattar förändringar och starkt ogillar rutiner m.m men traditioner är traditioner och framförallt julafton är julafton. så i år ska jag och jessica bannemig pynta granen på kvällen dan före dopparedan. mamma ska göra skinkan i köket och framåt 12slaget ska vi nalla första biten varm griljerad julsskinka. och på julafotn ksa vi ta det lungt fixa mat och jag ska ringa anna min kära och fördriva tiden fram till kalle anka med digh i örat. och sen ska vi kolla på kalle anka som jag så snöpligt missade förra året... och allting kommer vara annorlunda och "fel" egentligen men det blir ändå en jul med familjen. inga kusiner, ingen moster, inget hippiehus, ingen svart julekatt, ingen bror som suckar när jessica ochjag drar igång tramset undet pyntningen. man måste fan saknar saker coh ting för att känna efter hur mkt man tycker om det.

jag tvivlar dock itne en sekund på att julen blir fin i mammas fina hus och jag längtar dit. julafton är ändp bara julafton, julen är så mycket mer. julafotn är bara ett delmoment som inte alls är det viktigaste. det är processen, inte resultatet, som räknas

                            

och där lägger vi lite snö, för där ska jag blicka ut på julaftons morgonen när ajg flyttar blicken från granen som dignar av pynt


Kommentarer
Postat av: aNNNAAA

faaan va glad ja blir att du kommer ihåg vår tradition min finaste mö !!!!!!!!!!<3

2008-12-24 @ 00:34:46
Postat av: s

hur skulle jag inte kunna komma ihåg det!!! förlåt för ajg inte ringde förra året.. du vet att jag ville men det gick itne från atlanten faanfan haha=)

2008-12-24 @ 01:01:00
Postat av: Linda

Inser verkligen vad vi missade förra året. Jag är så glad över att du får uppleva det i år i alla fall eller kanske förra året som det är för dig för tillfället. 2009! Nytt år, Nya utmaningar!

2009-01-01 @ 00:52:18
URL: http://lindisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0