asfint, asrätt

och asmycket cred till Tina som skrivit det som följer. den liiiilla lillasystern;)
(och man måste bara älska rimmen)
___________________________________________________________________

Hej min son, välkommen till denna värd.
När du läser detta, vem vet jag kanske inte är här.
Men jag hoppas att du ändå kan finna styrka från denna text.
Att jag blir den som lär dig mest.

När jag var liten och gick på dagis, då började ens vänskap att växa.
Den var och är som en växt, om man inte vattnar den så kommer den vissna.
Hela ditt liv kommer att bestå av att ge och ta,
jag hoppas du kommer att ge mycket och att du kommer vara gla'.
Livet består av besvikelser, men även glädje.

Som en berg och dalbana med val om rätt och fel.
Jag hoppas att du lär dig att ta den rätta vägen.
Även fast du kanske inte vill det i alla lägen.

Vänner kommer svika, vänner kommer lämna
men kom då ihåg din inre stämma.
Det spelar ingen roll vad folk säger, vad folk tycker.
Du är den du är och låt dem inte slita dig i stycken.
Dem som är något att ha är dem som tycker om dig för den du är,
någon gång min son kommer du bli kär.

Kärlek är det starkaste du kommer uppleva,
någonting du måste dela.
Det är en underbar känsla, det kittlas i hela kroppen,
den tar din lycka ända till toppen.
Men det kan hända att din kärlek inte blir vårdad,
du kommer kanske bli sårad.
Kärleken är dock värd all möda,
även fast det kan bli en liten börda.

Världen är ytlig och hemsk idag.
Men ta det lugnt, du kommer lära dig efter ett tag.
Tänk inte så mycket på konsekvenser,
då kommer du hamna upp på någon konstig vänster.
Lev ditt liv, gör det händelserikt.
Finn livets logik.
Låt aldrig brist på mod stoppa din färd.
Jag ska dela med mig av mina två motton och hoppas att du blir lärd:

Det som inte dödar dig gör dig starkare.

Det är inte för att saker är svåra som man inte vågar, utan för att man inte vågar som de är svåra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0