undran

uppseendeväckande människor som till exempel har en kapten-krok-hand, hur vill dom att man ska reagera egentligen? det undrar jag verkligen, vill dom ha hjälp eller vill dom klara sig själva, känner dom sig förnedrade om man frågar? det är väl en ganska personlig sak men ändå.. för till exempel idag erbjöd jag mig atthjälpa till att bära, han såg jätteglad ut och sa nej tack men ändå, han kankse tog åt sig, det är det man inte vet. jag vart i alla fall asimpad sen när han lyckades bära en full kaffekopp och en chokladkaka med  grädde med hjälp av en hand och en krok, så han ägde mig i vilket fall som helst=P

Kommentarer
Postat av: Anders

Det där är alltid så svårt :P Man vet inte hur man ska bete sig.. Ska man vara "svensk" och låtsas att man inte ser nåt så man liksom skjuter "problemet" ifrån sig å låter personen klara sig själv, eller ska man (vilket såklart kräver mer energi men kan va värt det i slutändan) gå fram och vänligt fråga om personen behöver hjälp? Känns som att man får gå på magkänslan eller nåt.. Och kanske beroende på om man har bråttom till tåget eller väntar rastlöst på densamma ;P

2009-03-31 @ 20:31:57
Postat av: Albin

Svenska är lika dåliga på att hjälpa folk som vi är på att be om hjälp. Men i din situation så tror jag han har gjort en sån sak som fika massa gånger, han vart säkert bara överaskad eftersom det säkert brukar vara ytterst få som erbjuder sig att hjälpa till

2009-04-01 @ 01:16:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0