sånt som händer

jag vill att ni ska veta att jag lever. det är sånt man brukar tala om med jämna mellanrum för folk man inte träffat på länge, vilket också är underskattat att få höra. jag har lite ont i nacken idag men annars är det bra, och som vid alla andra tillfällen så kunde det ju alltid vart värre liksom. mycket värre, ett positivivt sätt att se på livet

ibland händer det saker som får en att tänka till ordentligt, och det man gör då är att lära sig något viktigt. och det är precis så man måste tänka hur illa det än är. jag är dessutom sån att jag tror att allt som händer händer av en anledning. hur katastrofalt det än är; händer det så händer det för att det skulle hända. allt som sker ger ju förändringar som leder till något annat som kan vara hur bra som helst

det var menat med andra ord. av någon outgrundlig anledning som jag nog aldrig riktigt kommer veta..

Kommentarer
Postat av: sigrid

hörde en ganska intressant iakttagelse som kanske passar in här; man säger ju att man lär av sina misstag och den som begår samma misstag flera gånger bara övar på att lära sig x)

.. inte för att jag egentligen vill säga något med det (det sas om mig til och med) men jag kom och tänka på det när jag läste det här.. sånna där filofiska tankar kanske till och med stimulerar min hjärna!

2009-11-24 @ 19:17:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0