man måste aldrig någonting

men man får däremot inte glömma bort var som gör dig lycklig, vad du mår bra av. det är ett måste att ta vara på. så som passioner som jag tänkte tala lite om, eller vänta

SKRIKA UT ATT JAG ÄLSKAR ATT SPARKA BOLL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ja ni visste väl redan vad som är min passion, jag återupptäckte just den. gud vad jag inte kunde ta bort leendet från mina läppar när fötterna fick jaga boll igen och gud vad någonting inom mig släppte när jag lite lätt för mig själv sammanfattade kvällens latjande på väg hem i bilen och tårarna sipprade fram. var tvungen att stanna och flippa ur lite på en parkering och konstatera att jag är jättedum som inte fattat vad jag behöver fotbollen. ja det här lilla breaket har varit nyttigt i sig men jag behöver verkligen fotbollen omkring mig, alltid. om än bara jättelite, som en timmes småkass inomhuslir i veckan åtminstone
vad som helst, för en sak är säker och det är att lika mycket lycka som såna här passioner skänker dig, lika hårt tar det i motgångar och så medryckt som du kan bli är sällsynt i andra sammanhang. jag blir så engagerad av fotboll och jag vill fortsätta och fortsätta, kämpa fast det går åt helvete hela tiden. trots att det verkligen har krossat mitt hjärta mer än nånting till och från. aldrig så arg och besviken kan jag bli på jobbet, på typ kärlek eller andra dumheter som jag kan bli när spelet inte vill fungera eller när laget går olika vägar och klubben sätter sig emot..

ikväll var underbart jättekul. kände mig så hemma
<3 <3 <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0