Hem. vad betyder hem?

sitter nyligen hemkommen till vårberg från en tripp hem till sollentuna. minns ett välkomnande när jag kom hem till gungan i måndags, samtidigt som jag längtar hem till lillsved... jag skulle vilja ha en definition på ordet hem, för man känner sig ju hemma även på ställen man inte bor. det behöver inte ens vara bostäder eller byggnader vi pratar om. handlar hem om trygghet? eller handlar det om bekvämlighet eller utgångspunkt?
den här låg på bänken när jag kom kånkandes på kassan på jobbet i måndags morse. det var fan fint. jag vet att jag är väldigt hemma i mig själv, därför är jag hemma ganska mycket överallt. jag förstår dock hur vilsen man kan känna sig om man inte har det där.. vad sa vi på beteendet här nyligen? var trygghet prio tre i överlevnadsstapeln? att vara trygg är att ha det skönt

Kommentarer
Postat av: Linda

Hemma är där du har vänner och familj! Om du är lycklig där så är det hemma!



2010-11-04 @ 03:06:47
URL: http://lindisen89.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0