det där som gör oss till människor

det har jag hört är talförmågan vi besitter. vad skulle man göra utan den egentligen? vad jobbigt! man kan inte göra sig förstådd i grupp, man kan inte förklara sina tankar, man kan inte diskutera livets under eller allmänt små saker. man kan inte komma på roliga ord, eller fula ord, eller vackra ord! och man kan inte utbrista saker från ingenstans! nej jag skulle inte vilja vara ett djur, jag har för mycket att säga. för mycket att uttrycka för att göra det rent kroppsligt

ni vet ju själva vilken charad-parad jag är!

och med det vill jag säga att jag har kukat ur mina jävla stämband IGEN. hjälp mig jag tycker det är så jobbigt när jag inte kan prata och skratta som vanligt! eller skrika heller för den delen.. jag känner mig inte riktigt hel, min röst är ganska mycket av mig

man kanske ska bli talpedagog?

Kommentarer
Postat av: Albin

tror du skulle passa bättre som livscoach eller något sånt. Du kanske skulle lära dig teckenspråk? Bara för att det är ganska häftigt och så du har något att falla tillbaka på när du tappar rösten?

2010-09-28 @ 11:29:39
Postat av: s

försöker vara livscoatch så gott det går gurkan! fast folk vill inte alltid lyssna på mina små konstigheter kanske haha!

2010-09-28 @ 17:44:51
Postat av: Albin

Med tanke på mängden små saker som strömmar från din mun kan det vara svårt att ta in allt ;P

2010-09-28 @ 20:44:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0